Tuesday, February 16, 2010

GUARATERAPI BY DOKTOR HERBS

CANCER

HYPERTENSION - 600 MILLIONS.

… hypertension is a silent killer that affects 600 million people worldwide, … The WHO said hypertensionmillion premature deaths a year worldwide. …

www.selfgrowth.com/articles/hypertension_kills_5_mills.html


WHO 2008 REPORTS :-

DIABETIS ABOUT 180 MILLIONS

AISHAH3

WHO global report Preventing chronic diseases: a vital investment : … (WHO) estimates that more than 180 million people worldwide have diabetes. …


STRESS - 1 BILLION.

stress

50 million persons in the United States and about one billion persons worldwide. … Manage stress , do not allow it to manage you ! …jamaicaobserver.com/lifestyle/html/20080409T210000-0500_134386_OBS_…


HEART DISEASE100 MILLIONS

jantung

jantung2

jantung3

… 100 million people worldwide carry functional mutations in … people worldwide and contributes significantly to heart and kidney disease, and stroke. …

www.sciencedaily.com/releases/2008/04/080406153345.htm

www.health.uab.edu/19999


KIDNEY FAILURE 400 – 600 MILLIONS

kidney failer

Kidney Health Australia, formerly the Australian Kidney … It is estimated that approximately 400-600 million adults worldwide have chronic kidney disease. …

www.kidney.org.au/NewsEvents/WorldKidneyDay/tabid/655/Default.aspx

WHY? WHY? WHY? WHY? WHY? WHY? WHY?

Kenapa berjuta-juta orang jatuh sakit? Bukan juta lagi malahan mencecah lebih 1 billion penduduk dunia sakit? Kenapa? Apakah perubatan moden yang sedia ada gagal membendung masalah ini? Adakah perubatan alternatif juga gagal untuk membendung masalah ini? Adakah faktor manusia itu sendiri yang menyebabkan masalah ini bertambah-tambah kronik?

Tanpa perubatan moden atau alternatif lagi teruk keaadaan penduduk dunia. Jadi dimana silapnya?

Kajian- kajian demi kajian telah dilakukan?

Akhirnya satu keputusan yang boleh diterima pakai oleh semua pihak ialah faktor manusia itu sendiri. Sesuai dengan hadith Rasulullah SAW. yang bermaksud :-

” Penyakit itu berpunca dari perut manusia “

Jika kita makan mengikut Sunnah Nabi. InsyaAllah tak perlu kerajaan membelanjakan berbilion-billion untuk rawatan perubatan.

” Makanlah kamu ketika kamu rasa lapar dan berhentilah kamu sebelum kamu rasa kenyang “

Sudah terbukti dizaman Nabi, pernah Nabi dihadiahkan seorang Tabib oleh Raja Mesir. Setelah membuka pusat rawatan selama beberapa bulan. Tiada seorang pun yang datang untuk mendapatkan rawatan. Tabib ini rasa musykil dan berjumpa Nabi. Ya Rasulullah ! dah beberapa bulan saya membuka klinik tapi tiada seorang pun yang datang? Kenapa? Apakah pengikut-pengikut Mu tiada seorang pun yang sakit? Jawab Baginda, juga kalian mengikut Sunnah Ku InsyaAllah tak perlu diadakan sebarang pusat rawatan. ( klinik atau hospital ).

Berapa ramai yang mengikut Sunnah Nabi ini?

Jadi tak hairanlah kenapa berbillion orang jatuh sakit?

Kita lihat sahaja di persekitaran kita. Budaya makan selama 24 jam tanpa henti-henti! Tambahan pula kalau musim kenduri kendara, bulan puasa! Uhh jadi pesta makananlah pula. Sampai tak larat nak pi Tarawih. Makanan dibuangkan kedalam longkang begitu sahaja. Tiada siapa yang larat dah nak makan. Ini pengalaman saya sendiri menjadi Tok Siak di Surau.

Tahukah anda, penyakit yang dihidapi setiap manusia adalah berpunca daripada diri sendiri yakni USUS. Berpunca dari cara pengambilan makanan dan cara memanfaatkan tenaga yang terhasil dari pemakanan itu sendiri.
Ramai orang tidak tahu kebenaran itu dan jika ada yang tahu pun, mungkin hanya segelintir sahaja. Dan dari segelintir itu pula, ada yang tidak mempedulikannya!

U R WHAT R U EAT.

Apa pula bakal terjadi akibat banyak makan?

Organ-organ dalam badan terpaksa kerja overitme. Akhirnya mesin dalam perut patut bertahan hingga 60 tahun keatas. umur 30 tahun dan mengeluh sakit itu sakit ini. Muda-muda lagi dah dapat penyakit 3 serangkai. Kencing manis, Tekanan darah Tinggi dan Lemah jantung. Mulalah itu tak boleh makan ini tak boleh makan. Pantang macam orang lepas besalin. Rugi!! Rugi!!

PUNCA SEGALA PENYAKIT DARI KACAMATA SAINS.

Bapak kepada segala punca penyakit ialah FREE RADIKAL!! Apa itu FREE RADIKAL?

Free Radikal adalah sejenis kuman jahat yang sentiasa keluar masuk kedalam tubuh kita. Jika sistem pertahanan tubuh kita kuat ia akan keluar. Tetapi jika sistem pertahanan kita lemah maka amat mudahlah ia masuk dan merosakkan sistem sel tubuh kita.

Sebab apa sistem pertahanan kita jadi lemah?

Kerana terlalu banyak Toksin dalan tubuh kita.


What is a free radical?

free radical, in my mind, was simply an atom which had an odd number of electrons in its outer ring.

The more complete answer is that a “free radical” is any atom or molecule which has an “unpaired electron” in the outer ring. An “unpaired electron” will also always mean that there is an odd number since “pairing” of electrons goes by 2s.

Let’s take the example of helium, where the helium atom has 2 electrons circling around the center, and its center is made up of 2 protons and 2 neutrons. If 1 of those electrons “goes away”, that electron would no longer have a mate! What we would have here is a free radical. It does have an odd number of electrons (1) in the outer ring (the only ring). We should note that it is very difficult to take one electron away from helium – that is why helium is considered so stable. Another word we need to understand in this situation is “ion.” An “ion” is an atom with some “net electrical charge” – an atom with either a “+” charge or a “-” electrical charge. Once an atom has fewer electrons, with a negative electrical charge, than protons, with a positive electrical charge, this atom now has more positive electrical charge than negative electrical charge – we therefore say that this atom is, itself, positively charged.

Because it is positively charged it attracts any available electron, with its negative charge. Opposites attract.

In summary, you should be comfortable with understanding what a “free radical” is. It is an atom with an unpaired electron in the outer ring. It is lacking an electron. Does a free radical always have to be just one atom? No. It can also be a molecule, made up of 2 or more atoms.

free radicals are atoms or molecules which contain unpaired electrons. Since electrons have a very strong tendency to exist in a paired rather than an unpaired state, free radicals indiscriminately pick up electrons from other atoms, which in turn converts those other atoms into secondary free radicals, thus setting up a chain reaction which can cause substantial biological damage.

Dr. Denham Harmon, M.D., Ph.D., first proposed a theory of aging as the indiscriminate chemical re-activity of free radicals possibly leading to random biological damage. His idea has had much experimental success, and it is now considered a major theory of aging. Dr. Harmon’s theory implies that antioxidants such as vitamin C and vitamin E, which prevent free radicals from oxidizing (removing electrons from) sensitive biological molecules, will slow the aging process. Dr. Harmon launched his theory by showing, for the first time, that feeding a variety of antioxidants to mammals extended their life spans.


free radicals

Free Radikal amat suka tubuh yang mengandungi banyak toksin! Lemak! Lendir! Asid dan pelbagai bahan kimia yang tak diperlu didalam tubuh kita.

Free Radikal akan masuk ke dalam sel kita dan merosakkan sel kita. Dalam masa 120 hari lahirlah sel yang rosak dan jahat. Akhirnya lendir yang kecil saiznya lama-lama menjadi besar dan keras. Daripada lendir ia bertukar menjadi keras. Kemudian bertukar menjadai ketumbuhan. Kemudian bertukar menjadi TUMOR dan akhirnya menjadi KANSER !!

View Image

Kita ambil contoh yang mudah. Ambil sebiji epal yang segar. Kita belah dua. Selepas sehari kita biarkan, epal tersebut akan berubah warna. Masuk hari kedua sudah menjadi busuk! Kenapa? Itulah dia Free Radikal, yang masuk kedalam enzim epal dan merosakkannya.

View Image

Air Batu dan Serangan Jantung.

Untuk membekukan air ianya memerlukan bantuan sejenis gas. Cuba bayangkan tanpa kita sedari ketulan-ketulan ais yang mengandungi gas masuk kedalam tubuh kita.

Fakta ini sangat bagus.. Bukan semata-mata berkenaan air suam, tetapi berkenaan Serangan Jantung Masyarakat Cina dan Jepun minum teh panas untuk ketika bersarapan, bukannya air sejuk, mungkin inilah masanya kita perlu mengubah tabiat minum semasa makan .

Kepada sesiapa yang gemar minum air sejuk, fakta ini sangat bermakna buat anda. Memanglah sesuatu yang nikmat untuk minum segelas air sejuk selepas makan. Walaubagaimanapun, air sejuk akan melikatkan minyak yang kita makan bersama hidangan. Sudah tentu ia melambatkan lagi proses pencernaan. Sekali gumpalan minyak ini bertindakbalas dengan asid di dalam perut, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan selari dengan enzim intestine. Dalam masa terdekat, ia berpotensi bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada kanser. Adalah penting untuk minum sup panas atau air suam selepas makan.

Petanda Lazim Serangan Jantung

Amaran berkenaan serangan jantung – Anda seharusnya mengambil tahu yang petanda serangan jantung bukan sahaja pedih pada sebelah kiri dada. Awasi jika terasa sakit yang menyesakkan pada dada kiri . Mungkin anda belum pernah merasa sakit dada semasa terkena serangan jantung. Muntah-muntah dan berpeluh berlebihan juga antara tanda-tanda lazim. 60% pesakit yang terkena serangan jantung adalah ketika sedang tidur dan tidak boleh bangun dari tidur. Sakit pada dada boleh menyebabkan tidak sedarkan diri. Berhati-hati dan berjaga-jagalah sentiasa. Lebih banyak yang anda ketahui berkenaan serangan jantung, maka lebih peluang untuk anda terselamat.
Kata pakar kardiologi (jantung), jika seseorang telah membaca fakta ini, sebarkanlah ia kepada 10 orang lain yang dikenali, anda mungkin tidak mampu menyembuhkan pesakit, tetapi anda sebenarnya berjaya menyelamatkan seseorang dari menjadi pesakit.


MANA DATANGNYA TOKSIN?

Kita mula dengan bangun dari tidur.Mula-mula kita gosok gigi. Ubat gigi yang kita gunakan tak pernah kita lihat bahan-bahan yang digunakan. Bantai semacam aje. Menurut kajian yang dilakukan oleh FOMCA hampir kebanyakan ubat gigi yang ada dalam pasaran mengandungi toksin dan bahan kimia yang terlarang. Termasuklah ubat gigi berjenama, yang kita gunakan sejak kecil lagi. Untuk dapat maklumat lanjut layarilah website persatuan pengguna atau FOMCA. Banyak maklumat yang boleh kita pelajari.


UBAT GIGI BERACUN!

…NGANDUNGI TRICLOSAN SEMENTARA BENIH DI SEBELAH KANAN DI SAPU DENGAN UBAT GIGI JENAMA LAIN BAYANGKAN BERTAHUN-TAHUN KITA MENGGUNAKAN COLGATE.
Posted on Monday 23 January 2006 – 09:13:22

Benih kacang disebelah kiri disapu colgate total mengandungi TRICLOSAN sementara benih disebelah kanan disapu dengan ubat gigi yang lain. Bayangkan bertahun-tahun kita menggunakan colgate. http://www.muslimconsumer.org.my/fluorida/

Apa susah gunalah ubat gigi DCL. Terjamin halal dan selamat.

SABUN BERACUN

Begitu juga sabun yang kita mandi juga mengandungi bahan kimia. Nak uji samada ada sabun itu selamat ke tak selamat kita gunakan kertas litmas. Jika ia berubah warna maka sahlah sabun itu mengandungi bahan kimia. Masuk ia kedalam tubuh melalui ruang roma kulit kulit kita. Lama kelamaan ramai yang komplen menngidap penyakit kulit gatal. Terutama dicelah-celah kelengkang atau kawasan kulit yang berlipat. Jika dipakai berterusan ada harap kena penyakit Ekzema atau kenser kulit.


Gunalah Scrub DCL. Daki pun boleh hilan NANO TEKNOLOGI.


SHOWE SRUB RM25.00
Shower Scrub
Average customer rating:
0 stars Total votes: 0
Fantasia Shower Scrub adalah ekstrak semulajadi(buah terpilih) bersama manik-manik halus menganggalkan sel-sel kulit mati bagi menyerlahkan kulit agar kelihatan bersih, cerah, halus serta membantu memecahkan lemak.

WM: RM23.00 EM: RM25.5 0 Bru: $13.00 S’pore: $13.00

BAGI ORANG POMPUAN ELOK GNUAKANLAH LOVE HYGIENIE WASH UNTUK CUCI ALAT SULIT SUPAYA TAK BERKULAT DAN BOLEH MENCEGAH DARI TERKENA KANSER PANGKAL RAHIM.



Love Hygiene Wash
View Full-Size Image


Love Hygiene Wash

Price per Unit (piece): RM25.00

Ask a question about this product

Diperkaya dengan bahan-bahan terpilih seperti Manjakani, Kacip Fatimah serta ditambah dengan keharuman strawberry memberi kesan dan keselesaan optimum kepada si pemakai.

Enriched with selected herbal ingredients such as Manjakani and Kacip Fatimah with added strawberry fragrance to provide an optimum effect and comfort to users.

WM: RM25.00 / EM: RM27.00 / BRU: $13.00 / S’PORE: $13.00




SYAMPOO MIGRAINE

Kemudian kita basuh kepala pakai syampu. Ada yang menyangkakan syampoo yang mahal pasti berkualiti. Dan ada pula syarikat Sympoo yang sanggup declare syampoonya 100% dari herba. Malangya apabila pihak FOMCA buat kajian hampir keseluruhan Syampoo ada dipasaran mengandungi bahan kimia. Masuklah ia melalui kulit kepala. Akhirnya ramai yang komplen sakit kepala. Migraine, rambut gugur, rambut kusut dan yang bahaya kena kanser atau ketumbuhan dalam otak. So macam mana kita nak kenal mana satu syampoo yang selamat digunakan?

Senang aje!!

Ambil sesudu syampoo tersebut. Masukkan ke dalam segelas air paip. Dan campurkan dengan sesudu garam halus. Kemudian kita kacau selama 1 minit. Dan kita hasilnya.

Jika sebatian tersebut menjadi pekat! likat! melekat! Sahlah syampoo itu ada campuran bahan kimia.

Kenapa pakai garam?

Kulit kepala kitakan berpeluh. Cuba rasa peluh tu masin ke manis?

Bayangkanlah apa yang terjadi dikulit kepala kita? Peluh dikulit kepala kita itu akan mengaktifkan bahan kimia yang ada dalam syampoo tersebut.

So syampoo yang bagus jika kita campurkan dengan garam. Sebatian itu tetap cair. kaedah yang sama juga boleh diuji keatas pencuci muka, pemutih muka dll.

syampoo

cleanser


TONER

Orang pompuan wajib pakai TONNER. Sama juga kebanyakan Tonner dipasaran tak lepas dari menggunakan bahan kimia. Agar tahan lama dan cepat berkesan.

Nak ujinya cukup mudah. Tuangkan sesudu tonner kedalam piring. Kemudian kita bakar. Jika menyala? Buang ajelah tonner tu. Terbakar kulit muka nanti. Sebab apa? Pasal ada campuran Alkohol, Petroleum base, asid dan lain-lain lagi. Tonner yang natural dibakar ia tetap takkan menyala. Kerana diperbuat daripada WATER BASE.




thumb_deodarant

Penyebab utama untuk kanser payudara adalah karena pemakaian produk2 ANTI-TRANSPIRANTEN (= anti keringat / ANTI PELUH) Kebanyakan produk yang ada dipasaran merupakan kombinasi dari anti-peluh dan deodorant.ara.

http://www.muslimconsumer.org.my/ppim/news.php?item.712.2

Di bilik air berapa banyak racun yang dah masuk kedalam tubuh kita.

Apa kata Persatuan Pengguna? Bedak debu berisiko KANSER.

BEDAK

Dah siap kita pakai bedak. Bedak yang paling wangi kita suka sekali. Lagi wangi lagi bahaya. Bedak yang halus macam tepung gandum lagi bahaya. Pasai apa? Kerana terpaksa menggunakan bahan kimia yang tinggi untuk menghaluskannya.

bedak


GINCU

Lepas pakai bedak orang pompuan pakai gincu. Gincu pun ada bahan kimia

Pakailah gincu DCl selamat. Ada jenis lagi pelbagai warna.


FANTASIOLA ( LIPSTIK MAGIC COLOR ) RM29.00
Fantasiola (Lipstik Magic Color)
Average customer rating:
0 stars Total votes: 0
Warna yang berubah mengikut aliran darah. Kalau marah bibir bertukar menjadi warna merah. SO tunggu apa lagi. Sang suami angkat kaki belahlah sekejap. Bibir kembali warna neutral barulah balik rumah.




MINYAK WANGI

Tak lepas dari menggunakan bahan kimia yang boleh mneyebabkan KANSER


KOSMETIK MAUT

Bahaya barangan dandanan diri

Oleh Dr. Rahmat Awang

Pusat Racun Negara, USM

Sedarkah anda bahawa apa sahaja yang anda hidu, pegang atau makan yang boleh menjejaskan kesihatan dianggap racun. Bahan-bahan beracun ini berada di sekeliling kita tanpa disedari. Sesetengahnya adalah bahan yang kita gunakan di rumah atau di pejabat setiap hari.

Seperti mana yang dinyatakan pada ruangan lalu, lebih kurang lapan puluh peratus daripada kemalangan keracunan membabitkan bahan-bahan yang disimpan di rumah.

Bagi mengelakkan daripada kejadian keracunan berlaku, adalah baik sekiranya kita mengetahui bahan-bahan yang berbahaya dan yang tidak. Rencana kali ini akan membincangkan tentang bahan-bahan tertentu yang terdapat di rumah yang selalu dikaitkan dengan kejadian keracunan.

Diharapkan, ruang ini dapat meningkatkan kesedaran di samping membantu pembaca supaya bertindak dengan cepat dan teratur dalam mengendalikan kejadian keracunan yang berlaku.

Salah satu barangan yang sering terdapat di rumah ialah alat dandanan diri atau kosmetik. Ini merangkumi berbagai jenis barangan termasuk barangan yang digunakan untuk penjagaan rambut (seperti barangan peluntur rambut, barangan mengerinting rambut, barangan pelurus rambut, pewarna rambut, penyembur rambut, kondisioner rambut, krim pembilas dan bahan dandanan rambut); mekap mata dan muka, bedak gincu, pengilat kuku dan minyak wangi.

Setiap satu barangan ini mempunyai kandungan bahan kimia yang berbagai. Walaupun secara amnya barangan ini dianggap selamat, kehadiran bahan kimia tertentu boleh memberikan kesan mudarat apabila tersalahguna.

`Barangan peluntur rambut’ mengandungi berbagai bahan kimia. Barangan jenis serbuk dan losyen dianggap sederhana bahayanya dan jika tertelan boleh menyebabkan gangguan gastrousus. Mangsa perlu bertindak dengan membasuh mulutnya dengan air yang banyak, kemudian dibawa untuk mendapatkan pemeriksaan doktor.

`Barangan pengkerinting rambut’ pula melibatkan penggunaan berbagai bahan kimia. Bahan kimia yang boleh membahayakan adalah sulfit, bromat dan tioglikolat yang terdapat dalam losyen mengkerinting serta hidrogen peroksida sebagai neutralizer.

Keracunan serius pernah berlaku pada kanak-kanak berusia 1.5 hingga 3 tahun yang menelan losyen kerinting yang mengandungi bromat.

Kegagalan buah pinggang adalah salah satu komplikasi yang dialami dan merupakan punca utama kematian. Hidrogen peroksida yang digunakan dalam barangan ini adalah berkepekatan sebanyak 9 peratus.

Pada kepekatan ini, jika tertelan, ia tidaklah membimbangkan kecuali jika melibatkan jumlah yang banyak. Jika ini berlaku, hidrogen peroksida boleh membebaskan oksigen dengan banyak sehingga menyebabkan ketegangan/pengembangan perut. Keadaan ini akan membuatkan mangsa mengalami kesakitan perut.

`Barangan pelurus rambut’ pula mengandungi bahan kimia yang lebih kuat pada kepekatan yang lebih tinggi daripada barangan pengkrinting rambut. Bahan kimia yang biasanya didapati dalam barangan ini adalah natrium hidroksida pada kepekatan 1 hingga 3 peratus dengan nilai pH 13.

Arahan penggunaannya haruslah diikuti dengan teliti bagi mengelakkan iritasi atau radangan pada kulit dan mata.

Jika tertelan, ia boleh membakar sistem penghadaman kita terutama di bahagian esofagus. Jika pendedahan ini berlaku, pembaca digalakkan minum air biasa atau susu untuk mencairkannya.

Komplikasi
Pemeriksaan doktor juga perlu dilakukan bagi memastikan komplikasi tidak dialami.
`Penyembur rambut’ yang digunakan untuk mengawal keadaan rambut adalah salah satu barangan penjagaan rambut yang amat digemari. Pelarut yang digunakan biasanya adalah sejenis alkohol yang berkepekatan sehingga 95 peratus. Jika ditelan, ianya boleh mengakibatkan seseorang mengalami pening kepala. Kesan lain adalah sama seperti kesan keracunan alkohol.

`Kondisioner rambut’, `krim pembilas’ serta `bahan dandanan rambut’ walaupun mempunyai berbagai bahan kimia secara amnya dianggap tidak berbahaya jika tertelan melainkan jika kandungan alkoholnya tinggi. Kesan yang mungkin dialami hanyalah berbentuk gangguan perut bagi sesetengah kes.

`Kosmetik mekap mata’ secara amnya dianggap selamat. Saiz pakejnya juga adalah kecil untuk mengakibatkan kesan toksik jika ditelan. Namun begitu, sekiranya tertelan, air atau susu perlu diminum untuk mencairkan bahan kimia yang terdapat dalamnya.

`Kosmetik mekap muka’ termasuklah pemerah pipi, krim asas bahan penutup tompok-tompok hitam secara umumnya dianggap tidak berbahaya dan kesan toksik tidak berlaku sekiranya tertelan.

`Gincu’ juga dianggap tidak berbahaya. Ia biasanya mengandungi minyak galian atau sayuran, lilin dan pewarna. Lain-lain bahan yang ditambah termasuklah bahan pelembut, pewangi, pengawet, antioksidan dan mungkin juga perasa. Jika ditelan, ia tidak meninggalkan sebarang kesan.

`Pengilat kuku’ terdiri daripada pelarut seperti xylena, toluena, aseton, etil asetat, etanol atau metanol dan `plasticizer’ seperti butil-asetat, dibutil phthalate, kamfor bersama nitroselulosa atau lain-lain resin.

Sesetengah daripada bahan-bahan kimia ini jika ditelan dengan banyak boleh mengakibatkan rasa mual, muntah-muntah dan mungkin juga penekanan terhadap fungsi otak. Oleh yang demikian, mangsa keracunan perlu dibawa ke hospital dengan segera sekiranya di dapati tertelan pengilat kuku.

`Pembersih pengilat kuku’ pula mengandungi aseton dan etanol sebagai bahan kimia utama. Oleh itu, sekiranya ditelan ia boleh membahayakan diri. Kesannya adalah sama dengan kesan keracunan alkohol.

`Barangan kolon serta minyak wangi’ amnya adalah larutan hidroalkohol dengan dicampurkan dengan sedikit pewangi. Barangan ini mempunyai kandungan alkohol setinggi 50 hingga 90 peratus. Jika ditelan, ia boleh menyebabkan seseorang itu mengalami rasa mengantuk dan penekanan fungsi otak.

Barangan bedak termasuk bedak debu dan bedak badan mengandungi bahan-bahan seperti talkum, kanji atau kedua-duanya sekali dengan disertakan dengan karbonat inorganik, zink stearat, kaolin, pewangi dan mungkin juga pengawet. Secara amnya, bedak jenis ini dianggap tidak berbahaya. Namun begitu jika dihidu dengan banyak boleh menyempitkan saluran pernafasan.

Selain daripada barangan yang disebutkan di atas, terdapat juga barangan lain yang biasa digunakan dan di simpan di rumah. Walaupun ianya tidak dinyatakan, ini tidaklah bermakna yang ia langsung tidak berbahaya. Dalam keadaan kecemasan pembaca digalakkan menghubungi lPusat Racun Negara segera dengan menelefon talian bebas tol 800-8099 untuk mendapatkan nasihat dan maklumat lanjut

D-LAILA 3 IN 1 - RM48.50

D-Laila 3 in 1
Average customer rating:
0 stars Total votes: 0
Untuk kulit muka biasa, kering dan berjeragat...




SOAL JAWAB TENTANG KERACUNAN

Apakah implikasi pendedahan plumbum pada kanak-kanak? Plumbum adalah sejenis logam yang bertoksid dan pendedahan kepadanya secara berterusan adalah satu keadaan yang membimbangkan. Tubuh kanak-kanak boleh menyerap lebih banyak plumbum berbanding dengan orang dewasa terutama sekali jika kanak-kanak ini juga mengalami kekurangan zat makanan.

Masa yang diperlukan untuk ‘menyingkirkan’ logam ini juga memakan masa bertahun lamanya. Jika dibiarkan, ia boleh menyebabkan peningkatan paras plumbum dalam darah.

Walaupun kadar kejadian keracunan yang membabitkan plumbum tidak diketahui, laporan yang dikeluarkan oleh Kesatuan Pusat Racun di Amerika Syarikat, menunjukkan bahawa kanak-kanak merupakan mangsa utama keracunan plumbum, dan 49% daripada kes yang dilaporkan terdiri daripada kanak-kanak berusia kurang daripada 6 tahun.

Beberapa kajian di beberapa negara menunjukkan peningkatan paras plumbum dalam darah walaupun sedikit boleh menjejaskan IQ kanak-kanak.

Menjejaskan
Maklumat terkini meletakkan nilai paras plumbum dalam darah di antara 15 mcg/dL sehingga 25 mcg/dL sebagai boleh menjejaskan IQ kanak-kanak tanpa menghasilkan gejala-gejala keracunan yang nyata seperti rasa lesu, mual, muntah-muntah dan sakit perut.

Penurunan IQ mungkin akan menjadi lebih membimbangkan jika peningkatan paras plumbum terus berlaku. Didapati kepekatan plumbum melebihi 1mcg/dL dapat menyebabkan penurunan IQ secara purata sebanyak 5 mata.

Pendedahan jangka panjang boleh mengakibatkan penyakit lain seperti anemia (kurang darah), gangguan atau kegagalan fungsi buah pinggang, penyakit darah tinggi, sakit dan sendi tulang.


SARAPAN PAGI

Bisanya kita minum kopi, teh atau milo. Kita lihat apa ada dalam Kopi Teh dan Milo.

Dalam kopi dah tentu ada cafein. Sesiapa yang ada migraine confirm sampai bila-bila tak boleh minum kopi. Boleh tercabut kepala dibuatnya. Itu tak pe lagi yang bahayanya kebanyakan kopi-kopi dipasaran ada campuran stroid. MMA buat kajian, pengusaha kopi menggunakan 12 kali ganda dari yang dibenarkan.

Monday, October 27, 2008


Awas Kopi `Kaw’ Yang BERACUN ..

Hati – hati anda jangan meminum kopi pahlawan (pic diatas) kerana mengandungi disahkan mengandungi racun berjadual sindenafil nitrat.

Maklumat lanjut sila klik topik KOPI MAUT.

HARIAN METRO TENTANG KOPI MAUT

Harian Metro

KUALA LUMPUR: Penggemar minuman kopi segera dinasihat berwaspada berikutan kemunculan ‘kopi maut’ yang sengaja dicampurkan bahan kimia berbahaya, sintetik sildenafil nitrat, yang boleh menyebabkan mereka mati mengejut selepas meminumnya.

Kopi campuran berkenaan kononnya diadun dengan herba asli seperti gingko biloba, ginseng dan pelbagai herba lain, walhal ia sebenarnya hanya gimik untuk meyakinkan pengguna ia mampu merangsang nafsu seks.

Kewujudan kopi terbabit disedari Bahagian Penguat Kuasa Farmasi Kementerian Kesihatan selepas menerima aduan orang ramai berhubung kesan negatif mengambil minuman itu.

Susulan maklumat diterima, pegawai penguat kuasa farmasi menjalankan risikan bagi mengesan pengedar kopi dalam peket yang diedarkan melalui jualan langsung itu.

Penguat kuasa mengesan pejabat pengedar serbuk kopi terbabit di Metro Prima Puchong, dekat sini, sebelum berpura-pura ingin menjadi ejen syarikat itu.

Bagaimanapun, eksekutif syarikat jualan langsung itu menetapkan syarat supaya pegawai farmasi yang menyamar itu tidak menjualnya di restoran mamak berikutan hak penjualan kepada kedai makanan dimonopoli mereka.

Jurucakap Bahagian Penguat Kuasa Farmasi berkata, pegawai yang menyamar itu ditawarkan kopi berkenaan pada harga RM4 sepeket sebelum dijual di pasaran pada harga RM5 sepeket.

Menurutnya, pegawai itu membeli kopi terbabit sebelum menghantar sampel ke makmal dan disahkan mengandungi racun berjadual sindenafil nitrat yang turut digunakan untuk menghasilkan pil Viagra.

“Berdasarkan bukti diperoleh, sepasukan pegawai penguat kuasa farmasi menyerbu syarikat itu jam 11 pagi, semalam.

“Kehadiran pegawai farmasi memeranjatkan lima pekerja syarikat jualan langsung terbabit yang diserbu sebaik memulakan operasi awal pagi semalam,” katanya.

Hasil pemeriksaan, pegawai farmasi menemui 3,391 peket kopi berkenaan yang disimpan di stor syarikat terbabit.

“Siasatan mendapati pihak pengedar cuba memperdaya pengguna dengan meletakkan logo halal dan label Amalan Pengilangan Baik (GMP) pada peket kopi dijual.

“Selain itu, setiap peket kopi seberat 25 gram turut menggunakan motto ‘kuat, tahan dan sihat’ bagi menunjukkan seolah-olah ia produk makanan kesihatan,” katanya.

Sementara itu, seorang eksekutif syarikat jualan langsung terbabit berusia 20-an memberi alasan tidak mengetahui kopi terbabit berbahaya berikutan pembekalnya mendakwa ia dihasilkan daripada kopi terpilih dan herba tempatan.

Lelaki itu memberitahu, kopi terbabit yang dibekalkan sebuah syarikat di Cheras di sini, mendapat permintaan menggalakkan daripada pengusaha kedai mamak dan restoran sejak mula dipasarkan setahun lalu.

“Lelaki itu memberitahu baru sebulan menerima stok kopi terbabit daripada pengedar, namun kami percaya ia sudah lebih setahun diedarkan kepada orang ramai,” katanya.

Menurutnya, apa yang menakutkan pengguna yang mengambil kopi yang dicampur sebatian sildenafil menghadapi risiko maut.

“Ia amat berbahaya, terutama kepada mereka yang menghidapi darah tinggi, sakit jantung dan kandungan lemak tinggi dalam badan. Produk mengandungi kimia itu sangat berbahaya kerana tekanan darah boleh menjadi terlalu rendah.

Selain itu, boleh mendatangkan kesan sampingan seperti sakit kepala, gangguan perut dan penglihatan serta sakit otot. Malah, ia mampu merebak kepada penyakit hati dan buta,” katanya.

Menurutnya, penjual atau pengedar produk seperti itu boleh didakwa mengikut Akta Jualan Dadah Pindaan 2000.

Jika sabit kesalahan, mereka boleh didenda tidak kurang RM5,000 atau dua tahun penjara mengikut Akta Racun 1957 dan denda antara RM25,000 hingga RM50,000 serta dua tahun penjara.

Minumlah kopi Red GuarA

RED GUARA - 18 SACHETS RM22.00
Red Guara Aluminium - 18 sachets
Average customer rating:
0 stars Total votes: 0

SEJARAH GUARANA

Guarana di mana bijinya berbentuk bulat, kecil, merah dan berkelompok jenis tumbuhan menjalar dari Amazon, Brazil. Nama Guarana adalah dirujuk sebagai 'mata' (pokok suci) oleh kaum Guaranis India di Amerika Selatan.

Rekod permulaan penggunaan Guarana adalah bermula pada tahun 1669 bila mana J.Felipe (seorang mubaligh) mendapati kaum India di Kota Maues telah menggunakannya sebagai tonik dan bahan perangsang. Hasil kajian daripada saintis didapati faktor di sebalik rahsia orang India di Kota Maues di tebing Amazon berumur panjang.

Secara purata mereka berusia 80 tahun ke atas dan dalam setiap 1000 orang, 3% daripadanya berusia 100

tahun ke atas. Justeru itulah Guarana terkenal sebagai “Pokok Suci” dalam budaya orang India. Maka itulah Dr. Anna Aslan berkata “samada manusia dapat menjadi muda, kuncinya pada guarana. Bahkan ia sumber mengekalkan kecantikan”.

1.2) KANDUNGAN BAHAN UTAMA TERDAPAT DALAM GUARANA

(1.2.1) Nilai Perubatan
Guaranina, Hipoxantina, Proantocyonidina, Asid Salisilik, Tannin, Teobronina, Teofilina dan Xantina.

(1.2.2) Nilai pemakanan
Asid amino: Leusina, Lisina, Tirosina, Metaionina, Triptofana, Valina, Sistina, Alanina, Asid Glutamik,Isoleusina, Arginina dan Glisina. Mineral (Galian) : Kalium,Fosfors, Kalsium, Zat Besi dan Zink. Adenina, Guanina, Kolin, Glukosa, Musilaj dan Asid Nikotonik. Vitamin B1, B2, B6, B12, dan E

(1.3) KANDUNGAN BAHAN AKTIF DALAM GUARANA:

Kumpulan Xantina (metilxantina), Alkaloid (kumpulan Metilxantina) Terdiri dari :Guaranina atau bahan asal kafein (Tetrametilxantina).

(1.4) LAIN-LAIN BAHAN DALAM GUARANA

Saponin,Tannin Astrigent,Minyak Asli

(1.5) APA GUARANA BOLEH BUAT ?

(1.5.1) Guarana didapati sangat berkesan menentang Arteriosklerosis dimana tindakbalasnya akan menghasilkan HDL (High Density Lipo Protein/ kolesterol baik) yang akan membersihkan lapisan saluran darah dari gejala kolesterol buruk (LDL-Low Density Lipo Protein).

(1.5.2) Meningkatkan bekalan Oksigen dalam badan (pernafasan).
Saluran pernafasan iaitu Bronkiol akan mengembang.Lebih banyak Oksigen dibawa masuk.
Lebih Oksigen untuk sel-sel badan.

(1.5.3) Menambah kebolehan mendapat tenaga:
Menggalakkan penggunaan tenaga simpanan (Glikogen) di dalam hati.Meningkatkan gula (glukosa) darah yang membekalkan tenaga badan.Tenaga untuk sel bertambah. Keseluruhannya biomekanisme badan dipertingkatkan /diperbaiki.Menghindarkan atau mengurangkan kepenatan. Mengatasi kelesuan dan tenaga seksual. Penahan lapar. Oleh kerana itu membantu untuk menurunkan berat badan dan bagus untuk orang yang berpuasa.

(1.5.4) Meninggalkan kesan hormon :
Pada sel, guarana menghalang enzim Fosfodiesterase daripada menukar cAmp kepada 5 Amp.
Ia melengahkan dan meningkatkan kesan pelbagai hormon. Ini mengembalikan fungsi fisiologi badan tertentu dan meningkatkan aktiviti badan.

2. RED BEET ROOT / UBI BIT MERAH (Beta vulgaris)

(2.1) SEJARAH UBI BIT MERAH:
Ubi Bit Merah sering digunakan oleh orang-rang Cina dan Eropah dalam pemakanan harian sebagai sumber tenaga badan dan untuk kesihatan secara menyeluruh.

(2.3)KELEBIHAN UBI BIT MERAH
Mengandungi karbohidrat,protein dan lemak untuk tenaga.Mengandungi vitamin seperti: A, B1, B2, B6, B12, dan C untuk membina kesihatan tubuh dan kecantikan kulit. Pigmen merah dalam bit di dapati berkesan bertindak sebagai agen anti kanser. (Dr.Ferenzi yang mempunyai 18 tahun pengalaman dalam merawat pesakit kanser pernah menyatakan “Ubi Bit Merah mengurangkan aktiviti sel-sel kanser”). Mengandungi komponen “Betaine” yang sangat berkesan membantu fungsi hati.Asid nukleik dari bit menyubur dan membantu separasi sel.Mengandungi Beta-Carotena dan Karotenoid yang merupakan anti-oksida.
Mengandungi pelbagai galian dan gula asli di mana secara saintifik dapat membantu membina darah dan kesihatan jantung (Pakar-pakar penyakit jantung dari Universiti of Wisconsin Madison, U.S menyatakan “Ubi Bit Merah yang kaya dengan asid folik nutrient bagi membantu menghindari daripada serangan sakit jantung”)
Kaya dengan Kalium, Niasin, Asid Folik, Zink, Magnesium, Fosforus, Kalsium, Sulfir, Fodine, Ferum, Kuprum dan termasuk juga galian yang sukar didapati seperti Rabidum dan Cesium. Membantu menyerap pelbagai nutrient yang diperlukan.Perangsang dan pembersih ginjal. Membantu memberi perlindungan maksima terhadap migrain. Buang toksik.

3. RED YEAST RICE / YIS BERAS MERAH (Monascus purpurues)

(3.1) SEJARAH YIS BERAS MERAH:
Yis Beras Merah telah digunakan oleh orang-orang Cina sejak beratus-ratus tahun sebelum ini. Beras Merah adalah hasil 'fermentasi' sejenis Yis Monascus purpureus yang selalunya sering digunakan secara tradisional oleh orang Cina merawat masalah penghadaman, cirit-birit dan sakit perut.


Kajian secara saintifik ke atas Yis Beras Merah didapati berfaedah kerana :
Komponen-komponen penyekat HMG-COA reductase berupaya menurunkan kadar jumlah kolesterol. Bagus untuk menurunkan berat badan. Ianya juga berkesan menurunkan kadar lemak degil/ jahat (Trigliserida). Mengandungi belasan komponen asli yang sama seperti dengan ubat 'satin' di mana dewasa ini sangat popular digunakan untuk merawat masalah kolestrol berlebihan (seperti jenama, Baycol, Lescol, Lipitor, Meracor dan Pravachol).Melembutkan saluran darah yang keras.Membantu proses penghadaman yang sempurna.Sakit perut.

4. KOPI ARABICA/ ARABICA COFFEE

(4.1) KELEBIHAN KOPI ARABICA:
Biji Kopi Arabica ditanam 2000 kaki (610 meter) dari aras laut, justeru ianya mengandungI kadar air yang minima, maka bagus untuk kesehatan dan rasa yang enak. Biji Kopi Arabica juga mengandungi kadar kafien yang minima justeru bagus untuk penghidap Migrain dan boleh diminum oleh kanak-kanak.

(5.1) KELEBIHAN KACANG SOYA:
Kacang soya semakin popular dikalangan pengamal makanan sihat samada dari barat atau timur. Antara kelebihan kacang soya adalah:

  • Tidak menganggu potensi herba yang diadun bersama.
  • Ia merupakan makanan seimbang yang sangat baik.
  • Ia mengandungi 50% protein bagi setiap 100g kacang soya, merupakan 2x lebih daripada kacang tanah, 11x lebih daripada susu dan 3x lebih daripada telur.
  • Ia kaya dengan bahan mineral seperti calcium, sodium, manganese, magnesium, iron dan phosphorous.Ia juga kaya dengan vitamin A,B,C,D serta lecithin.
  • Ia boleh dijadikan bahan penganti susu bagi bayi yang mempunyai alahan terhadap susu lembu.
  • Protein soya boleh mengurangkan risiko penyakit kanser dan jantung.
  • Ia mudah dicerna dan mengandungi semua asid amino yang diperlukan untuk membina dan membaiki tisu badan yang rosak serta membekalkan tenaga.
  • Ia sangat baik sebagai bahan bagi hidangan vegetarian.
  • Ia mempunyai kadar lemak yang rendah dan kaya dengan protein,sesuai untuk pesakit jantung dan kencing manis.


Nota:
Red Guara Cafe adalah produk di bawah Bahagian Kawalan Mutu Makanan. Kategori makanan dan minuman tidak perlu mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan bahkan bukan di bawah kawalan Kementerian Kesihatan.

WM: RM22.00 / EM: RM24.50 / BRU: $13.50 / S’pore: $13.50


MILO

Minum milo anda jadi sihat dan kuat. Kuat apa? Kuat Kencing Manis!!!!

Lebih banyak gula dari milo. Anak-anak yang suka minum milo confirm badan kurus dan kurang selera makan.

milo

Gantilah minum susu ni pula.

SUSU KOLES-GEN - RM98.00
Susu Koles-Gen
Average customer rating:
0 stars Total votes: 0
Susu Kolostrum Asli Koles-Gen IgG Plus adalah sejenis susu tepung asli yang ditambah dengan kolostrum & serbuk kolagen. Kolostrum telah terbukti secara saintifik untuk membantu sistem imunisasi badan. Koles-Gen IgG mengandungi kolagen.


AIR KLORIN

Hari-hari kita minum air klorin. Masak air klorin. Mandi air klorin. Kononnya jika masak selamatlah diminum. Rupanya lagi bahaya. Pasai apa?

triklorometana

Dalam air ada sebatian bernama Asid Humic dan bila dimasak bercampur klorin ianya akan bertukar menjadi satu sebatian yang dinamakan TRIKLOROMETANA. Sejenis sebatian agen KANSER. Jadi tak hairan cukup ramai yang kena kanser. Doktor pun tak terlepasa kena kanser.

dr nordin

Bukan klorin aje dia tapis. besi karat, plumbum, mercury dll bersih ditapisnya.


SISTEM PERAWATAN AIR OXI-PI - RM2,120.00
Sistem Perawatan Air OXI-PI
Average customer rating:
0 stars Total votes: 0
Menemui sumber air antioksida alkali tulen yang terbaik di dunia dalam rumah. Air adalah keperluan mustahak untuk kehidupan kita. Tetapi segolongan besar masih tidak menyedari tugas utama air untuk setiap organ dan fungsi seluruh metabolisme badan.


SAYUR BERACUN

Kebanyakan orang bila pilih sayur, dah tentu cari yang cantik dan segar. Ulat lagi pandai dari kita. Ulat pula cari sayur yang tiada beracun.

Hampir kebanyakkan pekebun sayur tidak mengikut penggunaan Racun Sayur berjadual.

Ini bukti bagaimana racun dikeluarkan dari sayur yang berbentuk kapas.

sayur zon

Tak lama lagi nak keluar bahan pencuci sayur yang penuh dengan racun. Sabo ajele. Buat masa ni rendam segala sayur 15 minit dengan air OXY Pi. Untuk keluarkan racun disayur tersebut.

IKAN DAN ASID BORIK

Hampir semua pemborong Ikan menggunakan ASID BORIK bagi ikan tahan lama. Kecuali penjual ikan segar Pasar tani. Itu pun kena berhati-hati juga. ASID BORIK sejenis bahan pengawet mayat. 10 tahun pun boleh tahan ikan, daging, udang, sotong dll. Ikan-ikan di laut Pulau Pinang mengandungi najis manusia. Kerana tiada sistem kumbahan yang smepurna. Najis manusia disalurkan kelaut.

asid borik 19 thn

AYAM DAN ANTIBIOTIK

Ayam sepatutnya 2 bulan baru boleh sembelih. Tapi dengan teknologi baru. 2 minggu dah boleh sembelih. Padat dengan daging ke Hormon? Pasai tu bila kita demam, pi klinik doktor cucuk antiboitik. Antibiotik yang sama diberi pada ayam. Tak de maknanya.

Dua jenis antibiotik ada dalam ayam – CAP


(Utusan Malaysia, Selasa – 21 Mei 2002)

Pulau Pinang (Malaysia) – Disebalik jaminan Kementerian Kesihatan bahawa ia tidak akan bertolak ansur dalam isu-isu melibatkan kesihatan awam, Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) hari ini mendakwa bahawa kedua-dua jenis antibiotik Nitrofuran dan Chloramphenicol masih digunakan di ladang ternakan ayam. Hasil ujian terbaru persatuan itu mendapati Nitrofuran dan Chloramphenicol masih terdapat dalam tujuh daripada 10 sampel daging ayam. Oleh itu, Presiden CAP meminta Kementerian Kesihatan menjalankan siasatan segera dan mengambil tindakan untuk melindungi kesihatan orang awam.

Ayam Diberi Enzim Babi : Mudah Busuk!

KUALA LUMPUR: Mungkinkah ayam daging yang diternak di negara ini diberi enzim babi untuk mempercepatkan tumbesarannya?

Isu itu kini hangat diperkatakan di kalangan masyarakat Islam negara ini berikutan penyebaran satu e-mel yang membangkitkan persoalan sejauh mana ayam di Malaysia boleh dijamin bebas daripada enzim tidak halal, terutama babi.

E-mel itu mendapat perhatian dan memberi pengaruh besar kepada orang ramai kerana dakwaan dibuat turut disokong fakta daripada kajian saintifik yang dilakukan di luar negara.


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Mengikut e-mel itu, penggunaan makanan tambahan berbentuk ‘hidrolisis protein’ yang diperbuat daripada enzim babi dan bahan buangan haiwan seperti kulit lembu yang tidak diketahui status sama ada halal atau tidak daripada cara sembelihannya, dikesan di Eropah.

Enzim sama kini dipercayai digunakan secara meluas di beberapa negara di Asia, sekali gus menimbulkan persoalan besar sama ada ia turut digunakan di Malaysia berikutan ayam daging di negara ini kini pelik ciri fizikalnya.

Metro Ahad menerima banyak panggilan daripada orang ramai yang meminta pihak berkuasa melakukan siasatan terperinci mengenai dakwaan di dalam e-mel itu bagi memastikan umat Islam di negara ini tidak disogokkan makanan haram tanpa disedari.

Antara dakwaan di dalam e-mel itu dan faktanya disokong pemanggil ialah, ayam di pasar kini mudah busuk jika dibiarkan terdedah beberapa minit, menyebabkan peniaga sering menyembur air untuk memastikan ia kelihatan segar dan menghilangkan bau hanyir.

Mengulas dakwaan e-mel berkenaan, Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) mengaku kewujudan enzim itu, tetapi tidak tahu sejauh mana meluas penggunaannya di Malaysia kerana ‘kecanggihan’ enzim itu memerlukan ujian makmal yang sukar serta mahal untuk dikesan penggunaannya.

Pegawai Penyelidik CAP, Hatijah Hashim, berkata enzim babi memang digunakan untuk mempercepatkan tumbesaran ayam di luar negara seperti Eropah, Amerika Syarikat, Belanda, Brazil dan China, namun pihaknya tidak ada laporan tepat mengenai penggunaannya di negara ini kerana tidak pernah menjalankan kajian berhubung isu itu.

“Bagaimanapun, kita tidak menolak terus dakwaan di dalam e-mel itu. Kita berharap agensi kerajaan berkaitan menjalankan kajian terperinci bagi mengenal pasti sama ada benar atau tidak maklumat di dalam e-mel itu.

“Ini kerana ayam adalah makanan utama bagi penduduk negara ini, termasuk orang Islam. Ia satu isu besar yang memerlukan pengesahan berdasarkan ujian makmal, bukan hanya berdasarkan pengakuan penternak,” katanya kepada Metro Ahad.

Hatijah juga mengesahkan, ayam di negara ini diberi hormon dan antibiotik untuk menyihat dan menggemukkannya.

Katanya, di Eropah, Amerika Syarikat, Belanda, Brazil dan China, ayam disuntik dengan gelatin bertujuan menambah kandungan air, sekali gus berat badan ayam juga meningkat. Enzim babi pula digunakan untuk mempercepatkan tumbesaran ayam.

“Namun kami tidak tahu sama ada gelatin berkenaan, enzim babi atau bahan buangan lain yang diragui status halalnya turut digunakan oleh penternak di negara ini,” katanya.

Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (Fomca) turut memandang serius dakwaan di laman web itu kerana membabitkan isu yang sensitif bukan saja kepada umat Islam tetapi juga kesihatan semua pengguna.

Belilah ayam Az-Zain keluaran Dr. Zainol. Confirm tak pakai apa-apa suntikan. Selamat halalan thoyyibah.


View Image

SATAY DAN KANSER

Memang sedap dimakan. Yang tak sedapnya arang yang digunakan. Ia akan menghasilkan satu bahan bernama Kasinorgen. Salah satu agen kanser. Dan boleh menjejaskan seluruh sistem tubuh kita.


TELEFON BIMBIT DAN RADIASI

Tiada telefon bimbit tak boleh hidup dengan selesa. Bahan keperluan dari kanak-kanak sampailah raja. Semua pakai.

Tahukah anda RADIASI yang dikeluarkan boleh membakar otak dan kulit, kerosakan sistem imun, merosakkan DNA, kecacatan bayi, Parkinson, penurunan nafsu sek dll.

handphone bahaya

Telefon bimbit beri kesan kepada kulit

(Berita Harian, Isnin – 13 Jun 2005)

London – Penyelidikan terbaru saintis Jepun mendakwa radiasi telefon bimbit boleh memberi kesan alahan kepada mereka yang menghidap masalah seperti eczema atau dramatitis. Menerusi kajian itu, saintis mendapati darah beberapa pengguna telefon bimbit itu mempunyai paras bahan kimia yang tinggi dan dihasilkan sistem daya tahan badan sebagai kesan reaksi alahan. Kajian itu sekali gus mengesahkan kaitan alahan kulit dengan telefon bimbit biarpun penyelidikan mengenai kesan sebenar alat komunikasi itu, termasuk kesannya kepada kesihatan pengguna, sedang dilakukan.

Risiko ubat nyamuk sama seperti rokok

(Berita Harian, Selasa – 21 Jun 2005)

Kuala Lumpur (Malaysia) Satu kajian mendapati membakar satu lingkaran ubat nyamuk didalam bilik tertutup boleh memberi kesan yang sama kepada penghuninya seperti menghisap antara 75 hingga 137 batang rokok. Asap berkenaan boleh menyebabkan seseorang yang berada di dalam bilik tertutup itu menghadapi risiko mendapat penyakit kronik seperti barah dan masalah pernafasan seperti bronkitis yang teruk. Kajian juga mendapati asap lingkaran ubat nyamuk di negara ini juga mengandungi banyak sebatian organik yang tidak termasuk karsinogen, iaitu ejen yang boleh menyebabkan barah


Risiko barah dari serbuk pencuci

(Berita Harian, Jumaat – 15 Julai 2005)

London.Saintis Amerika Syarikat mendakwa, sejenis bahan kimia yang ditemui dalam serbuk pencuci, tekstil dan plastik boleh menyebabkan barah payu dara. Menurut laporan Perbadanan Penyiaran Britain (BBC), pakar sebelum ini sudah lama mengesyaki bahan tertentu yang mengganggu hormon adalah satu ancaman yang meningkatkan risiko barah berkenaan.

SO PAKAILAH SABUN SA9 DCL. SELAMAT. TANGAN DAN JARI JEMARI PUN TAK ROSAK.


SERBUK PENCUCI SA-9 - RM17.80
Serbuk Pencuci SA-9
Average customer rating:
0 stars Total votes: 0
Berkesan untuk menanggalkan berbagai kotoran degil secara lembut tapi berkesan dan jadikan pakaian anda harum dan segar. Jari jemari insyaAllah selamat.





MEE ASID BERDARAH

Penggunaan asid borik (penyebab kanser) yg tinggi dlm pembuatan mi kuning. cara nak tahu dgn menjirus air kunyit. mi tersebut akan bertukar warna merah spt darah.

STRESS IS A SILENT KILLER.

View Image

Apabila anda stree berjuta-juta sel dalam tubuh anda akan mati. Ia menyebabkan hilang pertimbangan. Di Jepun merupakan pengidap stress paling tinggi didunia. Membunuh diri akibat stress juga tertinggi di negara matahari terbit ini,

Di Kuala Lumpur pemandu-pemandu mengalami stress yang begitu teruk sekali. Mereka bersifat lemah lembt di rumah dan pejabat. Tetapi apabila berada dalam kenderaan watak mereka menjadi brutal akibat stress. Pantang kena hon!!! Cepat melenting.

AIR POLLUTION

Kalau di perincikan satu persatu, memang cukup banyak faktor-faktor yang menyumbangkan kepada masalah kesihatan.


TESTIMONIAL

Ahmad Mizwar Akhbar bin Mazlin, 6 Tahun


Selasa, 14 Ogos 2007
ImageMasalah : Kudis buta.
Produk yang diambil : Inte-Cleanse, ry-Illex, Amazing, Oxy-PI, D-Brain dan D-Bless

4 tahun menderita kudis buta dikaki dan tangan.

Pelbagai usaha dilakukan untuk mencari penawar, sehinggalah diperkenalkan dengan produk istimewa ini, terbukti berkesan , 6 hari penggunaannya, kudis ini mulai kering dan hilang.

Terima kasih DCL.



Radhiah Farzana binti Ridwan, 1 tahun 10 Bulan


Selasa, 14 Ogos 2007

ImageMasalah : Bisul (sawan).
Produk yang diambil : Amazing, Oxy-PI, D-Brain dan D-Bless

Mengalami bisul-bisul(sawan), selalu menangis dan tiada selera makan, bisul membesar dan bernanah, rawatan doktor hanyalah dengan membuang dan mencuci bisul tersebut, tidak sanggup melihat anak menderita, saya mencuba kaedah lain. Alhamdulillah saya diperkanalkan dengan produk DCL. 5 hari penggunaan menampakkan hasil, bisul dah surut dan dia kembali berselera makan.



Mohd Hanip Bin Ramli, 24 tahun.


Ditulis oleh DCL Support Team
Selasa, 14 Ogos 2007
ImageMasalah : Patah dan luka kemalangan.
Produk yang diambil : Amazing dan Oxy-PI.

Kecederaan akibat kemalangan, kaki sebelah kanan patah dan terpaksa dipasangkan besi sokongan, namun pulih dalam masa 2 bulan berkat mengamalkan penggunaan produk DCL.


















Tanjong bte Abdullah, 33 tahun.

Masalah : Jerawat, Resdung, Migrain, Gastrik dan Senggugut.
Produk yang diambil : Nuage, Amazing, Bidadari, Red Guara Care, Oxi-Pi dan Q-She.

Penggunaan rangkaian produk DCL selama 3 bulan. Kesannya menampakkan hasil, segala permasalahan dan penyakit saya berkurangan, kini saya yakin akan produk DCL.
Nurimmad bin Saad, 6 tahun.

Masalah : Semput, Lelah, Batuk, Selsema dan Kurang Aktif
Produk yang diambil : D~Brain

Sepanjang 6 tahun anak saya terpaksa menanggung maslah penyakit seperti semput, lelah, batuk dan selsema. Batuknya kadang-kadang keluar darah. Selepas anak saya mengambil produk D~Brain semua masalah penyakitnya telah mula berkurangan, bahkan mula aktif dalam pelajarannya.
Diana Wong

Masalah : Jerawat batu bernanah dan berdarah.
Produk yang diambil : 5p dan Nuage.

Hanya dalam masa 3 bulan penggunaan produk ini, perubahan ketara pada wajah saya, kini wajah saya lebih halus dan berseri. Sindiran kini bertukar ‘WOW cantiknya kulit’. Kesan penggunaan produk DCL ini.
Abdul Rashid bin Abdul Rahim, 8 tahun

Masalah : Luka kemalangan.
Produk yang diambil : Inter-cleanse, Ry-Ilex, Oxi-Pi D’Ionik, Nu-age, dan D~Bless

Mendapat kemalangan pada November 2006, menerima rawatan selama 1 bulan di hospital. Dan pada Disember dinasihatkan melakukan ‘plastic surgery’, 3 jari terpaksa di potong dan dawai terpaksa dimasukkan untuk mengganti urat.

Alhamdulillah, sempat diperkenalkan dengan produk DCL, 3 minggu penggunaannya, rawatan yang dicadangkan telah dibatalkan. Tanpa perlu berpantang dan sungguh komplek.
Ahmad Syahir b. Ismail @ A. Razak, 11 tahun.

Masalah : Masalah kaki bengkak.
Produk yang diambil : Inter-cleanse, Ry-Ilex, Oxi-Pi D’Ionik, Amezing, Nu-age dan Nig’ Ella.

Pada Ogos 2005, mendapat penyakit ini.
Pada September 2005 beliau dimasukkan ke wad dan seterusnya pembedahan dilakukan.
Mei 2006 lutut kiri pula membengkak dan tidak boleh berjalan.
Pada November 2006, kami mencuba produk DCL dan pada Febuari 2007, beliau boleh berjalan tanpa menggunakan tongkat.

PAKEJ 1001 PENYAKIT

GUARATERAPI.


Maklumat lanjut layari
http://productsdcl.blogspot.com
















Siapakah pengidap penyakit kencing manis ?

Sesiapa pun boleh mendapat penyakit ini.Tetapi mereka yang datang daripada keluarga atau keturunan di mana terdapat ahli-ahli yang mengidap penyakit kencing manis sudah meningkat umur (40 tahun ke atas) mempunyai berat badan berlebihan atau gemuk mempunyai risiko yang lebih untuk mendapat kencing manis

Rawatan awal adalah penting.

Menyembuhkan tanda-tanda dan gejala kencing manis

Menggelakkan atau mengurangkan akibat-akibat buruk yang berlaku jikalau penyakit ini melarat

Membolehkan pesakit hidup dalam kehidupan biasa dan bahagia


Makanan

Kawalan makanan sangat penting dalam rawatan penyakit kencing manis

Patuhilah nasihat doktor anda mengenai makanan


Makanan harian yang anda patut makan bergantung kepada beberapa faktor seperti berat badan, umur, pekerjaan dan aktiviti yang dilakukan oleh anda dan keadaan penyakit anda. Adalah mustahak bahawa makanan harian mestilah seimbang iaitu, mengandungi semua bahan-bahan yang diperlukan oleh badan anda untuk kesihatan dan juga memberi tenaga untuk menjalankan tugas harian


Panduan makanan

Makanan yang patut dielakkan

Gula

Gula melaka

Coklat

Jem

Madu

Sirap

Aiskrim

Biskut-biskut yang manis

Susu pekat

Minuman ringan

Gula-gula jeli


Makanan yang patut dikurangkan

Nasi

Roti

Ubi kentang



Ubi keledek

Ubi kayu


Jus

Kelapa

Daging kambing

Buah-buahan jeruk

Bahan-bahan tenusu

Makanan yang boleh dimakan dengan bebas

Serbuk lada

Rempah-rempah

Serbuk kari

Cecair – air,teh, kopi,jus tomato dan limau, sup cair

Sayur-sayuran – kacang panjang, kobis, bawang, timun, lobak merah, kangkong, sawi,cendawan, bayam,tomato,bunga kobis, kacang bendi,terung, ketola.



Antara Kandungan Bahan Aktif dlm DIABEHERB :

Sitichepus Variegatus =

Spesis gamat
Eurycoma Longifolia = Tongkat ali
Helminthostachys Zeylanica = Tunjuk langit


GAMAT


GAMAT DAN KESAN ANTI-NOSISEPTIF

Gamat juga didapati mempunyai kesan anti-nosiseptif (penahan sakit) dan anti-inflamasi (lawan radang dan surut bengkak).Kondroitin (chondroitin) dan mukopolisakarida dapat mewujudkan bendalir antara sendi yang mampu meredakan masalah sakit sendi seperti osteoarthritis. Selain itu, kesan anti radang mengurangkan radang dan bengkak tisu pada sendi .



TONGKAT ALI
Go to fullsize image



Tongkat ali adalah dari keluarga Simaroubaceae didapati tumbuh di hutan malar hijau di Asia Tenggara. Di Malaysia tongkat ali digunakan secara meluas dalam penyediaan ubatan tradisional dan dijual dalam bentuk kapsul, tablet serta tonik. Lebih kurang 30 produk ubatan tradisional di negara ini mengandungi tongkat ali sama ada secara tulen atau campuran dengan herba yang lain. Persediaan produk daripada tongkat ali meliputi 30% daripada nilai perdagangan herba tempatan yang bernilai RM30–40 juta. Tongkat Ali merupakan tanaman jenis saka yang tumbuh menegak tanpa cabang. Dalam keadaan semula jadinya di hutan, ia tumbuh dengan kadar yang perlahan, boleh mencapai ketinggian sehingga 15 m dengan garis pusat batang berukuran 20 cm. Daunnya berbentuk bujur (2–3 cm lebar, 8–10 cm panjang) tersusun secara berpasangan pada satu tangkai (panjang hingga 100 cm). Terdapat 20–30 pasang anak daun bagi setiap tangkai daun. Tangkai daun tersusun secara “spiral”, sama ada mengikut pusingan jam atau melawan pusingan pada paksi batang.

Tongkat ali terkenal kerana mempunyai kesan afrodisiak (penggalak seks). Secara tradisi, tongkat ali digunakan untuk merawat beberapa jenis penyakit dan meningkatkan kesihatan termasuk pening kepala, kurap, disentri, bengkak, antitumor, antiradang dan antioksida. Eurikomanone, eurikomalaktone dan eurikomanol (quassinoids) yang banyak terdapat dalam akarnya merupakan kandungan kimia penting industri. Penyelidikan menunjukkan bahawa bahan kimia (fitokimia) yang terdapat dalam tongkat ali boleh meningkatkan paras testosteron iaitu hormon yang diperlukan untuk fungsi seksual lelaki.

TUNJUK LANGIT


Pokok Tunjuk Langit merupakan sejenis tumbuhan herba yang terdapat di Asia Tenggara. Nama botaninya Helminthostachys zeylanica. Ia merupakan satu-satunya spesies dalam genus Helminthostachys.
Pokok Tunjuk Langit ("Helminthostachys zeylanica") merupakan sejenis pokok renek jenis resam. Tumbuhan ini menjalar dengan batangnya mempunyai diameter sehingga 1 cm, dan berwarna perang, lembut serta lurus. Manakala daunnya tersusun spiral dan berpelepah. Mempunyai tangkai spora yang panjang seperti benang dipintal, menunding ke langit dan mengeluarkan spora berwarna coklat susu.
Pokok Tunjuk Langit mempunyai akar yang serumpun, berwarna merah dan memiliki rasa lemak.


Digunakan untuk mengubati penyakit seperti:

-kencing manis
-darah tinggi
-gout/stroke
-asma/resdung
-migrain
-mati pucuk
-insomia
-stress/tension
-keletihan

___________

Maklumat lanjut layari http://productsdcl.blogspot.com

RM 197.00
UNTUK 2 BOTOL 500 ML per bottle
PEMBAYARAN

NO. AKAUN PUBLIC BANK

4477640231651117

ATAS NAMA

NORFARAHANIS BTE AMRAN

KOS PENGHANTARAN RM 10.00

PENGHANTARAN DISEKITAR LEMBAH KELANG ADALAH PERCUMA.

SILA HUBUNGI 019-2535755 - TOK SIAK


PAKEJ HAMIL

TIPS TIPS UTK KEHAMILAN


Pengeluaran air mani selepas bersetubuh adalah perkara biasa, namun jika pengeluarannya banyak itu luar biasa dan mungkin ada kaitan dengan wanita itu mengemas atau mengemut faraj, yang menjadi amalan kebiasaan wanita selepas bersetubuh.


Info lanjut layari :-

http://productsdcl.blogspot.com




Bidadari 375ml


Bidadari 375ml

Price per Unit (piece): RM77.00




Bidadari adalah minuman berfungsi untuk kesihatan dan kecantikan yang dikomposisikan dengan bahan semulajadi mewah seperti Kurma, Madu Asli, Manjakani, Sirih, Serai, Akar Serapat, Jarum Emas, Kacip Fatimah dan lain-lain herba terpilih. Kaya dengan protein, serat, karbohidrat dan vitamin A, B, C, D dan E sangat baik untuk membina kesihatan terutamanya membina rahim, mengetatkan faraj, meningkatkan sistem kemutan, meningkatkan seri wajah serta menjadi pemangkin kepada kenikmatan perhubungan suami isteri.

Bidadari (The Fairy) is a functional drink for good health and beauty, formulated with superior natural ingredients like Natural Honey, ‘Manjakani’, Betel Leaves, Lemon Grass, ‘Serapat’ root, Golden Needles, Patema. Rich in Proteins, Fibres, Carbohydrates and Vitamins A, B, C, D and E. Bidadari is very effective in enhancing husband-wife sexual relationship.

WM: RM77.00 / EM: RM82.00 / BRU: $43.50 / S’Pore: $43.50


PAKEJ UNTUK MENGUATKAN TENAGA BATIN

RM125.00

DAN yang inginkan zuriat. AMALKAN
makan
3 sudu Madu Amazing +
2 biji Ryilex
1 cawan Redguara.

AMAZING RM45.00
Amazing

RY-ILEX 20 KAPSUL MAL 20020213T
RM58.00
Ry-Ilex

RED GUARA - 18 SACHETS RM22.00
Red Guara Aluminium - 18 sachets



RM 125.00

Waktu kita muda kadar Tosteron sejenis hormon lelaki memang banyak. Tetapi apabila usia kita mula meningkat. Kadar hormon testoran semakin berkurangan. Beberapa faktor yang menyebabkan kadar testoran semakin berkurangan :-

Dalam tubuh mengandungi lebihan :-

Toksin,
Kolestrol
Lemak tepu,
lendir,
darah yang pekat.

Ianya menyebabkan saraf menjadi celaru, saluran darah menjadi sempit dan keras dan menyebakan ereksi tidak dapat bertahan lama.


PAKEJ WANITA ANGGUN
RM 223.00

Mengetatkan peranakan
Merapatkan Vagina
Menguatkan daya kemut
Daya sensor vagina bertambah aktif

Bidadari 375ml

Bidadari 375ml

Price per Unit (piece): RM77.00
Bidadari adalah minuman berfungsi untuk kesihatan dan kecantikan yang dikomposisikan dengan bahan semulajadi mewah seperti Kurma, Madu Asli, Manjakani, Sirih, Serai, Akar Serapat, Jarum Emas, Kacip Fatimah dan lain-lain herba terpilih. Kaya dengan protein, serat, karbohidrat dan vitamin A, B, C, D dan E sangat baik untuk membina kesihatan terutamanya membina rahim, mengetatkan faraj, meningkatkan sistem kemutan, meningkatkan seri wajah serta menjadi pemangkin kepada kenikmatan perhubungan suami isteri.

Bidadari (The Fairy) is a functional drink for good health and beauty, formulated with superior natural ingredients like Natural Honey, ‘Manjakani’, Betel Leaves, Lemon Grass, ‘Serapat’ root, Golden Needles, Patema. Rich in Proteins, Fibres, Carbohydrates and Vitamins A, B, C, D and E. Bidadari is very effective in enhancing husband-wife sexual relationship.

WM: RM77.00 / EM: RM82.00 / BRU: $43.50 / S’Pore: $43.50

Q~She


Q~She

MEMEJALKAN PAYU DARA
MENEGANGKAN PAYU DARA

Price per Unit (piece): RM68.00




Q~She Diadun dari LOBATA (pueraria mirifica) gred terpilih, berkesan bagi meningkatkan dan membaikpulih kadar hormon estrogen yang berfungsi mengaktifkan kolagen bawah kulit yang mana hasilnya anda akan lihat dan rasai setiap hari.

  1. Menegangkan dan menghaluskan struktur kulit.
  2. Menegangkan payudara dan menghasilkan potongan badan yang menarik.

Code: TH-3
Q~She (Herba) - 42 Capsules x 400mg
WM: RM68.00 / EM: RM75.00 / BRU: $38.50 / S’Pore: $38.50


Nu-Age - mengebukan kulit

Price per Unit (piece): RM78.00


Nu-Age

MAKANAN BERFUNGSI SEMULAJADI MEWAH YANG MENAKJUBKAN. Adunan Mucopolysaccharides, Chondroitins, Stiparin, Collagen, Elastin Heparin dan Protin Marin menjanjikan satu DIMENSI untuk awet muda dan kesihatan.

EKSTRAK BIO-MARIN & BUAH ASLI UNTUK KULIT SIHAT & MENAWAN

KESAN CANTIK MENAWAN YANG BOLEH DIPEROLEHI DARI PENGUNAAN NU-AGE :

  • Mengaktifkan serta membina sel-sel awet muda
  • Mengawal bentuk badan.
  • Membantu memecahkan lemak.
  • Menghaluskan kulit.
  • Menegangkan kulit.
  • Melembabkan kulit.
  • Mencerahkan lebam (bawah mata).
  • Mengatasi masalah jerawat
  • Masalah jeragat (hormon tidak stabil).
  • Mengatasi masalah kutil.
  • Mengatasi masalah pori-pori terbuka.
  • Mengatasi masalah bibir mudah pecah.
  • Mengatasi masalah kulit tangan dan kaki pecah.
  • Mengatasi masalah kuku mudah pecah.
  • Membantu merawat kulit muka yang rosak kerana penggunaan skincare yang mengandungi bahan Kimia yang berbahay.
  • Maklumat lanjut layari http://productsdcl.blogspot.com



WM: RM78.00 EM: RM85.00 Bru: $45.00 S'pore: $45.00






NO. AKAUN PUBLIC BANK

4477640231651117

ATAS NAMA

NORFARAHANIS BTE AMRAN

KOS PENGHANTARAN RM 10.00

PENGHANTARAN DISEKITAR LEMBAH KELANG ADALAH PERCUMA.

SILA HUBUNGI 019-2535755 - TOK SIAK - Gombak

013-3537441 - SUFIAN - Pantai Dalam KL & Kuala Trengganu

013-9402673 - Pn. Norhayati - Kuala Trengganu.

017-3112982 - Mytin - Taman Tun Perak, Cheras, K. Lumpur

019-3579366 - Ustaz Zamri - Kajang/Bangi

019-2174091 - Abang Halim - Jeli, Kelantan & Banting Selangor.

019-4027353 - Ismarizal - Perda Penang.

017-3360345 - Cikgu Din - Selayang

019-6362774 - Pak Ya - Kg. Pandan.

013-6739677 - Agus dari Madura & Surabaya, Indonesia













No comments:

Post a Comment

Followers

About Me

Gombak, Selangor, Malaysia
Bitrh place at Singapore First School at Primary School Bukit Rambai, Malacca. Secondary School at Sri Tanjung Kling, Malacca. Form six at Ghafar Baba School , Masjid Tanah Malacca. Ghafar Baba, Masjid Tanah Melaka, Studies Japanes Language at Universiti Malaya, Kuala Lumpur Studied Japanese at Okinawa International College, Japan . PENGALAMAN 1. Dalam dunia MLM 15 tahun. 2. Rawatan Iridologi 3. Kepakaran dalam rawatan bekam. 4. Urut badan 5. Urut Refleksologi 6. Urut Tenaga batin 7. Sauna 8. Ais Terap 9. Akupuntur Elektronik 10. Rawatan Kerohanian seperti masalah kerohanian sihir, santau, saka, sampuk, histeria, rasukan jin, terkena ilmu hitam, terkena ilmu guna-guna, terkena ilmu sakai, terkena buatan orang, terkena ilmu pembenci dan 1001 maasalah kerohanian InsyaAllah. 11. Khidmat membersih rumah berhantu atau tanah atau kawasan berhantu. 13. Mengesan dan merawat penyakit kerohanian melalui jarak jauh seperti telefon. Iridology Course at Indian Board Alternative Medicine, The Open International University for Alternative Medicine, India .